Kirkkoneuvoston päätöksiä 22.11.2023

Talous- ja henkilöstöpäällikön virka aukeaa haettavaksi, johtavaksi diakoniatyntekijäksi valittiin Sati Salla, ja Aallonkulma laitettiin uudelleen myyntiin.

Talous- ja henkilöstöpäällikön virka aukeaa haettavaksi

Rauman seurakunnan nykyinen talous- ja henkilöstöpäällikkö Kalevi Känä jää eläkkeelle heinäkuun lopussa 2024. Kirkkoneuvosto avaa Rauman seurakunnan talous- ja henkilöstöpäällikön viran haettavaksi. Viran hakuaika alkaa 11.12.2023 ja päättyy 7.1.2024. Hakijan tulee olla soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittanut ja hänellä on oltava riittävä työkokemus alalla sekä kirkon työn ja seurakuntaelämän hyvä tuntemus. Virka täytetään 1.8.2024 alkaen.

Kirkkoneuvosto nimesi valmisteluryhmän valmistelemaan virantäyttöprosessia ja valtuutti valmisteluryhmän päättämään haastatteluun kutsuttavat ja mahdolliseen soveltuvuusarviointitutkimukseen lähetettävät.

Kirkkoneuvosto päättää, että talous- ja henkilöstöpäällikön virkaan valittava kutsutaan työskentelemään seurakunnan talousasiantuntijan määräaikaisessa virassa ajalla 1.3.2024–31.7.2024. Määräaikaisen viran aloitusajankohta voidaan sopia myös erillisen sopimuksen mukaan. Talousasiantuntijan määräaikaisen viran keskeisiin tehtäviin kuuluu seurakunnan talous- ja henkilöstöpäällikön tehtäviin perehtyminen sekä asiantuntijana toimiminen seurakunnan talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävissä. Viran palkkaus on KirVESTES vaativuusryhmän 701 alarajan mukainen palkka (vähintään 4 508,15 €/kk). Määräaikaiseen virkaan kuuluu 2 kk:n koeaika.

Johtavaksi diakoniatyöntekijäksi Satu Salla

Kirkkoneuvosto päätti yksimielisesti valita johtavan diakoniatyöntekijän virkaan Satu Sallan. Satu Salla on toiminut viimeisen yhdeksän vuoden ajan Rauman seurakunnassa johtavan diakoniatyöntekijän pääasiallisena sijaisena loma- ja virkavapausaikoina. Hänellä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus diakonian alalta. Virka täytetään 1.1.2024 alkaen tai erillisen sopimuksen mukaan.

Johtavaksi diakoniatyöntekijäksi valittu Satu Salla on työskennellyt pitkään Rauman seurakunnassa. Hänen vastuullaan ovat olleet erityisesti aistivammatyö ja mielenterveystyö.

Aallonkulma eli Kalliokamarin talo uudelleen myyntiin

Kirkkoneuvosto päätti, että Kiinteistö Oy Rauman Aallonkulman koko osakekannan myynti aloitetaan uudestaan ja kohde asetetaan myyntiin kiinteistönvälitysliikkeeseen hintapyynnillä 340.000 euroa. Kirkkoneuvosto valtuutti kiinteistöpäällikön solmimaan välityssopimuksen parhaaksi katsoman välitysliikkeen kanssa. Aiemmin Kalliokamarinakin tunnettu kiinteistö oli myynnissä Huutokaupat.com-palvelussa, mutta määräaikaan mennessä siitä ei tullut tarjouksia.

Kalliokadulla sijaitseva Kalliokamarinakin tunnettu Aallonkulman kiinteistö on näyttävä funkkisrakennus Rauman keskustan tuntumassa.

Vuoden 2024 talousarviota esitetään hyväksyttäväksi kirkkovaltuustolle

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi Rauman seurakunnan talousarvion vuodelle 2024 sekä toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2024–2026. Vuoden 2024 talousarvio

• toimintatuotot (ulkoiset) ovat 1.165.555 euroa,
  • toimintakulut (ulkoiset) 8.101.319 euroa,
  • toimintakate 6.935.764 euroa,
  • vuosikate 459.981 euroa ylijäämäinen,
  • suunnitelman mukaiset poistot 755.337 euroa ja
  • tilikauden tulos 278.926 euroa alijäämäinen.
  • Investointiosan kulut ovat 5.730.000 ja tuotot 300.000 euroa,
  • pitkäaikaisten lainojen lisäys 1.500.000 ja vähennys 500.000 euroa,
  • lyhytaikaisten lainojen lisäys 2.000.000 ja
  • rahoituslaskelma 1.970.019 euroa alijäämäinen, joka katetaan sijoitusrahasto-osuuksia myymällä.

Thu Nov 23 12:29:28 EET 2023