Loppiainen päättää joulun ajan – Raumalla vietetään loppiaiskirkkoa ja lauletaan kauneimpia joululauluja

Loppiaista vietetään lauantaina 6. tammikuuta. Upea joulukuusi koristaa vielä kirkkosalia loppiaisen messussa Pyhän Ristin kirkossa. Kauneimpia joululauluja pääsee loppiaisena laulamaan sekä suomeksi että ruotsiksi. Tiernapojat esiintyvät karaokekirkossa 7. tammikuuta.

Kolme silhuettihahmoa kamelista ja ratsastajasta, palmuja. Teksti: Loppiainen 6.1. Jeesus, maailman valo.

Loppiaisen messua vietetään Pyhän Ristin kirkossa kello 10. Liturgina toimii Riitta Granroth, Markku Mikkola saarnaa ja musiikista vastaa kanttori Saara Kukko. Messun voi kuunnella myös Radio Ramonasta ja nettiradiosta. Loppiaisen messussa lauletaan seuraavat virret: 43:1–4, 712, 727, 45, 425, 452, 43:6.

Kauneimmat Joululaulut -lauluvihkon kansi, jossa on lapsi, maapallo ja teksti: Laula ja auta maailman lapsia.
Kauneimmat Joululaulut -keräyksellä tuetaan heikossa asemassa olevia lapsia.

Kauneimmat Joululaulut kaikuvat Unajan seurakuntakodissa (Unajantie 332) klo 16. Mukana laulamassa ovat seurakuntapastori Taneli Ala-Opas ja kanttori Anna-Maria Togbenou. Lauantaina joululauluja lauletaan myös perinteisesti ruotsiksi: De Vackraste Julsångerna alkaa Kuapplassa (Jokiranta 5) kello 14. Mukana laulamassa ovat seurakuntapastori Taneli Ala-Opas ja kanttori Anna-Maria Togbenou.

Jouluperinteeseen kuuluvat tiernapojat ovat mukana sunnuntaina 7. tammikuuta järjestettävässä karaokekirkossa Pyhän Ristin kirkossa klo 16. Karaokekirkossa laulu soi esilaulajien johdolla ja mukana on seurakunnan johtava kappalainen Jukka Purhonen.

Loppiainen päättää joulun vieton. Loppiainen on kristittyjen vanhimpia juhlia, jopa joulua vanhempi. Loppiaisen Raamatun teksti kertoo kaukaa itäisiltä mailta vaeltaneista viisaista tietäjistä, jotka tulivat katsomaan Jeesus-lasta. Kirkas tähti osoitti heille tien lapsen luo, ja he antoivat hänelle arvokkaita lahjoja. Tähden tavoin Kristus on valo kaikille maailman kansoille ja kaikenlaisille ihmisille.

Katso Loppiaisesta kertova video tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaunis joulukuusi luo joulun tunnelmaa Pyhän Ristin kirkossa vielä loppiaisenakin.

2024-01-03 14:11:00.0