Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet alkavat jälleen! Ihanaa joulun tunnelmaa sekä tukea ja toivoa maailman lapsille.

Kauneimpia Joululauluja lauletaan jälleen ympäri Raumaa. Luvassa on lämmintä joulun tunnelmaa kylillä ja keskustassa. Samalla tuetaan maailman lapsia joululaulukeräyksen avulla. Ulrainan ja Gazan sodat korostavat Kauneimpien Joululaulujen kampanjan merkitystä.

Maapallon muotoinen joulukoriste ja kimalletta. Teksti: Kauneimmat Joululaulut. Tule laulamaan!

–Nyt jos koskaan on erityisen tärkeää auttaa lapsia sotien ja erilaisten kriisien keskellä. Turvata lasten pääsy kouluun, varmistaa puhtaan veden ja ravitsevan ruoan saanti ja tarjota heille suojaa ja turvaa, toteaa Lähetysseuran varainhankinnan päällikkö Hanna Kalanne.

Lähes kaksikymmentä joululaulutilaisuutta Raumalla

Kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan 7. joulukuuta alkaen seitsemääntoista eri tilaisuuteen. Viimeiset joululaulutapahtumat järjestetään loppiaisena.

Joululaulut soivat niin kirkoissa kuin ulkoilmatilaisuuksissakin. Lasten kauneimmat Joululaulut -tapahtuma järjestetään Tonttujen yönä 8.12. Pyhän Ristin kirkossa klo 18. Rauman joulutorilla joululaulut kajahtavat 19. joulukuuta. Jouluaattona on luvassa Kauneimmat Joululaulut -jumalanpalvelus Pyhän Ristin kirkossa alkaen klo 10. Jutun lopusta löytyy lista kaikista tapahtumista.

Koko Suomi laulaa tunnelmallisissa tilaisuuksissa

Kauneimmat Joululaulut on nykyään osallistujamäärältään Suomen suurin vuotuinen musiikkitapahtuma. Perinne on levinnyt Suomen rajojen ulkopuolellekin ja Kauneimpia Joululauluja lauletaan kahdessakymmenessä maassa.

–Kauneimpien joululaulujen voima on siinä, että yhdessä laulaminen ja jo mukana oleminen tekee hyvää, kertoo lähetystyön koordinaattori Raija Pajuniemi. Samalla saa nauttia ihanasta joulun tunnelmasta ja sanomasta.

–Lisäksi teemme konkreettisesti hyvää keräämällä tukea maailman kriisialueilla eläville lapsille. Jokainen tapahtumassa tehty lahjoitus voi merkitä toivoa perheille ja lapsille. Tukea annetaan monessa muodossa Suomen Lähetysseuran kautta – esimerkiksi ruoka-apuna tai koulunkäyntiä tukemalla.

Kauneimmat Joululaulut -maratonin tunnelmaa Pyhän Ristin kirkossa vuonna 2019.

Presidentti Sauli Niinistö: Yhteisö, jossa ketään ei jätetä yksin

Kauneimmat Joululaulut -kampanjan suojelijana on tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Joulussa ja joulun odotuksessa ei ole vain kyse lahjoista, kertoo presidentti Niinistö kampanjan tervehdyksessään.

–Joululaulujen äärelle kokoontuessamme voimme muistella arjen tekoja kuten ystävällistä ovenavausta tai kuulumisten kysymistä. Pienistä jokapäiväisistä toisten huomioinneista kasvaa jotain suurempaa. Yhteisö, jossa ketään ei jätetä yksin. Maa, jossa voimme luottaa tosiimme ja jakaa rauhan sanomaa.

–Huolehditaan yhdessä siitä, että hyvät teot jatkuvat ympäri vuoden. Kannustetaan toinen toisiamme vaikeiden aikojen yli. Ja iloitaan niistä hetkistä, jotka saamme viettää läheistemme kanssa. Tuo aika on maallisia rikkauksia arvokkaampaa, muistuttaa presidentti Sauli Niinistö.

Äänestä joululaulusuosikkiasi

Tänäkin vuonna pääsee äänestämään suosikkijoululauluaan. Vuoden 2022 äänestyksen voitti hieman yllättäen uusi joululaulusuosikki, kun äänestyksen ykköseksi kiilasi viime vuoden kakkospaikalta Carola Häggkvistin säveltämä ja Pia Perkiön suomeksi sanoittama Taivas sylissäni. Sijoitustaan paransi myös Vexi Salmen ja Kassu Halosen Sydämeeni joulun teen -kappale, joka nousi nyt kakkoseksi edellisen äänestyksen kolmossijalta. Kolmanneksi tällä kertaa tuli vanha tuttu, Sakari Topeliuksen ja Otto Kotilaisen Varpunen jouluaamuna, joka vielä vuonna 2021 vei voiton.

Luvassa on niin perinteisiä kuin hieman uudempiakin joululauluja.

Kauneimmat Joululaulut-tilaisuudet löytyvät verkkosivuilta tästä linkistä: https://www.raumanseurakunta.fi/kauneimmatjoululaulut

Lahjoita keräykseen: Lahjoita - Kauneimmat Joululaulut

Kauneimmat Joululaulut 2023 Raumalla

to 7.12. klo 18 Vermuntilan rukoushuone (Vermuntilantie 163). Mukana myös Kirkkokuoro.

to 7.12. klo 18 Kaukolan kylätalo (Narvintie 30, 27230 Lappi). Puuro- ja glögitarjoilu.

pe 8.12. klo 18 Lasten Kauneimmat Joululaulut. Pyhän Ristin kirkko (Luostarinkatu 1) ja seurakunnan Youtube.

su 10.12. klo 13 Kulamaan laavu (Korpitie, 26930 Vermuntila)

ke 13.12. klo 9.30 Vasaraisten kylän Kauneimmat Joululaulut, Monnan kappeli (Kodisjoentie 284). Mukana Vasaraisten koulun oppilaita.

ke 13.12. klo 18 Kortela, Jyrkänkallio (Veljentie 12, Rauma)

ke 13.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut ja Lucia-juhla, Kaaron seurakuntakoti (Metsätähdentie 20). Mukana myös Kaaron koulu, Lauluyhtye Impromptum ja Kaaron kyläyhdistys.

to 14.12. klo 18 Lapin kirkko (Kirkkotie 23) Mukana myös Lapin lapsikuoro.

pe 15.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut ja Enkelikirkko, Kodisjoen kirkko (Kodisjoentie 1445)

su 17.12. Kauneimmat Joululaulut -maraton, Pyhän Ristin kirkko klo 14-20, mukana 11 raumalaiskuoroa! Kirkonkellarissa klo 14–19.30 glögitarjoilu ja Käsillätekijöiden joulumyyjäiset .

• klo 14–15 Rauman työväen mieskuoro, Agapella
  • klo 15–16 Rauma Flikkatten Göör, Senioriopettaien kuoro
  • klo 16–17 Rauman Työväen naiskuoro, Eliksiiri-kuoro
  • klo 17–18 Rauman Mieslaulajat, Rauman Kamarikuoro
  • klo 18–19 Päiväkuoro, Kirkkokuoro
  • klo 19–20 Franciscus-kuoro

ti 19.12. klo 19 Kauneimmat Joululaulut - International Christmas Carols Rauman tori.

ke 20.12. klo 18 Voiluodon kylätalo (Anttilantie 3)

ke 20.12. klo 19 Franciscus-kuoron Kauneimmat Joululaulut, Pyhän Ristin kirkko (Luostarinkatu 1)

su 24.12. 10 Kauneimmat Joululaulut -jumalanpalvelus, Pyhän Ristin kirkko (Luostarinkatu 1)

la 6.1.2024 klo 14 De Vackraste Julsångerna, Kuappla (Jokiranta 5)