Kastetapahtuma

Kastetapahtuma

Pyhän Ristin kirkko

Onko kaste sinulle tai perheellesi ajankohtainen?

Kastetapahtuma on perheille helppo kastehetki. Kastettavaksi voi tulla niin pieni kuin vähän isompikin lapsi.

Kastetilaisuus suunnitellaan yhdessä papin kanssa, jonka perhe tapaa kastepäivänä. Kastepuvun voi lainata seurakunnalta. Kasteella on aina yksi lapsi kerrallaan. Jos kyseessä ovat sisarukset tai muuten saman porukan kastettavat, heidät voidaan kastaa yhdessä.

Jos haluatte, kasteen jälkeen seurakunta tarjoaa kakkukahvit seurakuntatalossa. Mukaan kakkukahveille voi kutsua perheen lisäksi enintään 10 vierasta. Seurakunnalta voi tiedustella kyseiselle päivälle myös omaa juhlatilaa.

Kastettavan vanhemmista ainakin toisen tulee kuulua kirkkoon. Kastettavalla on oltava myös vähintään yksi kirkkoon kuuluva kummi.

Ilmoittautuminen kirkkoherranvirastoon 12.4.klo 14 mennessä puh. 044 7691216 tai rauma.seurakunta@evl.fi.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille