Hiljaisen viikon tiistai: Jeesus tutkittavana

2021-03-30 08:00:00.0, Kirsi Virtanen

pappien palsta

Armoa tarvitsevien joukko

Kun luen hiljaisen viikon tiistain evankeliumitekstiä Matteuksen mukaan ( Matt. 26:57-27:10) tekstin muutamat kappaleet voisi tiivistää ihmisen käsittämättömän pahuuden luetteloksi.

Valehtelu, pettäminen, kavaltaminen, rahanhimo, väkivalta, totuuden vääristelijät, välinpitämättömyys, kaikki tämä löytyy tekstin muutamista riveistä. Kaikki tämä vääryys ja viha kohdistui viattomaan.

Mieleen palautuu hetkiä, jolloin itse suostuin väärään kompromissiin tai väistyin ja vaikenin, tuomitsin tai hyljeksin.

Syvyydestä minä huudan sinua, Herra. Herra, kuule minun ääneni. Jos sinä Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää? Sinua vastaan olen rikkonut, olen tehnyt vastoin sinun tahtoasi. Käännä katseesi pois synneistäni.

Kirsi Virtanen, kappalainen

Hiljaisen viikon tiistain 30.3.2021 iltakirkossa puhui Kirsi Virtanen. Hiljaisen viikon musiikkia esittivät Rauman seurakunnan kamarikuoro Ankkurin laulajat kanttori Saara Kukon johdolla. Iltakirkon livetatioinnin voit katsoa Rauman seurakunnan YouTube-kanavalta (tästä linkistä).