Pääsiäiskertomus: Marianpäivä

2021-03-15 14:51:00.0, Minna Elo

Iloa ja ihmeitä

”Tervehdys Asser!” huutaa Benjamin jo kaukaa lähestyessään Asseria. ”Tänään on ilon ja valon juhla!”

”Mitä ihmettä me nyt juhlimme, onko se pääsiäinen tänään?” Asser ihmettelee.

”Eihän nyt toki”, vastaa Benjamin ja kertoo Asserille, mistä hän on niin innoissaan.

”Tänään on ilon päivä, jolloin muistelemme Mariaa. Maria oli Jeesus-vauvan äiti.

Kuuntelehan tarkasti, korvat höröllä”, Benjamin ohjeistaa Asseria.

Raamattu-kirjassa kerrotaan nuoresta naisesta, Mariasta, joka asui Nasaretin kaupungissa. Hän oli kihloissa Joosef-nimisen miehen kanssa.

Pian he menisivät naimisiin. Eräänä aivan tavallisena päivänä Enkeli Gabriel tuli Marian kotiin. Maria säikähti kovasti, mutta enkeli sanoi:

”Älä pelkää, Maria! Sinusta tulee poikavauvan äiti. Hänen nimekseen tulee Jeesus. Hän on Jumalan poika.”

Maria oli ihmeissään enkelin sanoista. Miten näin ihmeellinen asia tapahtuisi juuri hänelle? Hänestä tulisi Jumalan pojan äiti, ihmeellistä!

”Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta”, rauhoitteli enkeli. Silloin Maria sanoi: ”Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit.”

”Marianpäivä katkaisee hetkeksi paastonajan. Kirkossa väri vaihtuu violetista valkoiseksi. Valkoinen on ilon väri!” tietää Benjamin.

Asser on aivan ihmeissään kaikesta siitä, mitä Benjamin hänelle kertoi. ”Ihanaa, kun minulla on ystävä, joka tietää noin paljon asioita Raamatusta ja pääsiäisestä”, Asser kehuu ystäväänsä. Benjaminia hymyilyttää, hän on iloinen saadessaan kertoa näin ihmeellisistä asioista.

Hip hei ja ensi viikkoon!

Terveisin Asser-Aasi

Tekstit on kirjoittanut Minna, lastenohjaaja.

Innoituksen lähteenä on käytetty Asser-Aasin pääsiäispolkua, joka on toteutettu Vantaankosken seurakunnassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja julkaistu Pieni on Suurin lehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä 2/2019.