Paikallinen hätäapukeräys ukrainalaisille on käynnistynyt hienosti – keräys jatkuu

Pari viikkoa sitten alkaneeseen Rauman paikalliseen Kotimaanapu.fi-keräykseen on tullut lahjoituksina jo yli 2300 euroa. Keräyksen tuotolla tuetaan Rauman seudulle tulleita ukrainalaispakolaisia. Apua tarvitaan yhä.

Kuvassa vanhempi ja lapsi. Teksti: Kotimaanapu  - Keräys Ukrainan pakolaisille

–Olemme tosi iloisia kaikista lahjoituksista, kertoo Rauman seurakunnassa Ukraina-avusta vastaava diakoni Virve Järvinen.

Keräykseen ovat osallistuneet niin yksityiset henkilöt kuin yrityksetkin. Esimerkiksi myös Posiva Solutions Oy osallistui keräykseen.

– Me paikalliset yritykset pystymme tekemään paljon ja haluamme Posiva Solutionsissa paitsi auttaa, myös herätellä alueen yrityksiä huomaamaan tämän paikallisen avun tärkeyden, kertoo Posiva Solutions Oy:n toimitusjohtaja Mika Pohjonen.

Keräyksen tuotolla tuetaan Rauman seudulle Ukrainasta tulleita pakolaisia.

–Rauman seudulle saapuvat ukrainalaispakolaiset voivat hakea tukea Rauman seurakunnan diakoniatyön kautta. Ohjaamme keräyksen tuoton paikallisiin tarpeisiin. Apua kyllä tarvitaan, kertoo Virve.

Tukea Rauman seudun ukrainalaispakolaisille – osallistu hätäapukeräykseen!

Ukrainan sodan jatkuessa miljoonia ukrainalaisia on joutunut jättämään kotinsa ja maansa sekä paenneet Euroopan unionin alueelle. Myös Suomi on tässä järkyttävässä kriisitilanteessa ottanut vastaan ukrainalaisia.

Rauman seurakunnan alueelle on saapunut jo useita ukrainalaisia, joukossa myös lapsia. He tarvitsevat apua arjen järjestelyihin ja perusturvan luomiseen.

Keräykseen voi osallistua haluamallaan summalla. Lahjoituksilla autetaan Ukrainan sotaa pakenevia ihmisiä Rauman seudulla.

Lahjoitusten avulla pystymme auttamaan paikkakunnalle saapuneita ukrainalaisia monipuolisesti ja konkreettisesti. Lahjoituksia käytetään mm. ruokaan, hygieniatuotteisiin, suomen kielen kurssiin ja muuhun akuuttiin tarpeeseen. Keräykseen voi osallistua haluamallaan summalla. Lahjoituksen voi tehdä halutessaan nimettömänä.

Tule mukaan ja lahjoita. Autetaan yhdessä!

Keräys löytyy Kotimaanapu.fi -palvelusta: Kotimaanapu (lahjoitaapua.fi)

Keräyslupa RA/2020/639, joka on voimassa 1.9.2020 alkaen toistaiseksi koko Suomessa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Sekä yksityishenkilöt että yritykset voivat tukea Rauman seudulle tulleita ukrainalaispakolaisia keräyksen kautta. Kuvassa oikealla Rauman seurakunnassa Ukraina-apua koordinoiva diakoniatyöntekijä Virve Järvinen ja vasemmalla keräykseen osallistuneen Posiva Solutions Oy:n toimitusjohtaja Mika Pohjonen.

2022-05-03 15:59:00.0