Kolmen kirkon pyöräilyssä poljetaan jälleen hyvän asian puolesta

Kolmen kirkon pyöräily polkaistaan käyntiin kolmantena vuonna peräkkäin lauantaina 3.9. klo 10.

pyöräilijät lähdössä kirkolta yhdessä letkassa

Tulevana lauantaina on tiedossa mukavaa puuhaa koko perheelle tai kaverusten kesken. Kolmen kirkon pyöräilytapahtumassa kerätään tukea raumalaisten lasten ja nuorten liikuntaharrastuksiin.

Tapahtuman avaa Pyhän Ristin kirkolla klo 10 Rauman kaupunginhallituksen pj. Kalle Leppikorpi ja kirkkoherra Valtteri Virta. Yhteispyöräilyt lähtevät kultakin kirkolta klo 11. Omaan tahtiin voi fillaroida myös kaikkien kirkkojen kautta!

Valittavana on kolme erilaista pyöräilyreittiä:

1. Minireitti Pyhän Ristin kirkolle

Pyöräile kotoa kirkolle omaan tahtiin.
Kirkolla keittolounas, kahvit ja puuhaa lapsille klo 10-15.

2. Opastettu kirkkoreitti - n. 10 km

Pyhän Ristin kirkko / Lapin kirkko / Kodisjoen kirkko
Yhteislähtö kultakin kirkolta klo 11. Fillaroidaan porukalla kirkon ”ympäri”. Keittolounas ja kahvit kirkolla.

3. Kolmen kirkon reitti

Pyöräile omaan tahtiin kaikkien kolmen kirkon kautta, nauti maisemista ja keittolounasta kirkoilla - unohtamatta kahveja!

kaksi hymyilevää naista pyöräilykypärät päässään, taustalla punainen puukirkko.
Hyvänmielen tapahtuma Kolmen kirkon pyöräily sopii niin perheille kuin ystävillekin.

Tapahtuman avaa Pyhän Ristin kirkon pihalla klo 10 Rauman kaupunginhallituksen puheenjohtaja  Kalle Leppikorpi ja kirkkoherra Valtteri Virta.

Kirkkoihin voi tutustua päivän aikana oppaiden johdolla. Keittolounas ja kahvit/mehu tarjolla kirkoilla klo 11-15.

- Haluamme, että jokaisella on mahdollisuus kokea liikunnan iloa. On ilahduttavaa, kuinka monta yhteistyökumppania tänä vuonnakin on lähtenyt mukaan, tapahtuman järjestelyistä vastaava johtava kappalainen Jukka Purhonen kertoo.

nainen pyöräilyvarusteet päällään kirkossa
Kirkkoihin voi tutustua oppaiden johdolla klo 11-15.

Seurakunta ja Rauman kaupunki yhdessä yhteistyökumppaneiden Pyörä-Nurmi, Raumanmeren Rotaryklubi, Rauman Rotaryklubi, LC Rauma Reimari, LC Kanali Helme, Rotary Rauma Hauenguan ja LC Rauma Ruori lahjoittavat vähävaraisille raumalaisille lapsille pyöriä ja muuta tukea liikuntaharrastukseen.

- Lahjoitusten avulla olemme toimittaneet lastensuojelulle ja perhekeskukselle vuosien 2020 ja 2021 aikana 12 polkupyörää. Diakoniatyön kautta on lisäksi lahjoitettu 12 pyörää vähävaraisten perheiden nuorille, kertoo johtava diakoniatyöntekijä Jenni Pohjonen.

Paikalliseen keräykseen voi osallistua myös netissä:  www.kotimaanapu.fi. (lahjoituslinkki aktivoituu lauantaihin 3.9. mennessä)

Lähde kanssamme fillaroimaan ja jaa liikunnan iloa! Somessa voit jakaa pyöräilykuvan tunnisteella #kirkkofillaroi

2022-08-30 12:33:00.0