Pyhäinpäivänä muistellaan kuolleita läheisiä

Pyhäinpäivää vietetään lauantaina 5.11.2022. Hautausmaille syttyy kynttilöiden valomeri ja kirkoissa muistellaan kuluneen vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia.

MicrosoftTeams-image.png

Kuoleman koskettaessa seurakunnasta saa tukea. Surun keskellä seurakunnan työntekijät auttavat muussakin kuin hautajaisten järjestämisessä. Kuolemaan liittyvistä ajatuksista ja tunteista voi puhua papin tai diakoniatyöntekijän kanssa. He tukevat sairastavaa ja omaisia kuoleman lähestyessä sekä omaisia kuoleman jälkeen. Kuolema tapahtuu usein hoivalaitoksessa tai sairaalassa. Siellä keskustelukumppanina ja tukena ovat sairaalapapit.

Pyhäinpäivän tapahtumia Raumalla ja Lapissa

Pyhäinpäivän viikolla puhetta pahan kasvoista ja valoa tuovaa musiikkia

Torstaina aiheena on ”pahan monet kasvot” seurakuntaillassa Nuortentalolla klo 18. Rovasti Jukka Jämsén puhuu hyvästä ja pahasta pyhäinpäivän hengessä. Ohjelmassa on myös laulua ja rukousta. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Rauman kristillisten seurakuntien kanssa.

Musiikkia pyhäinpäivän aattoon tarjoavat musiikkiopiston laulu- ja urkuopiskelijat perjantaina 4.11. Valo murtaa pimeän -konsertti alkaa Kordelinin kappelissa klo 18. Konserttiin on vapaa pääsy.

Pyhäinpäivän kirkot ja hartaudet

Pyhäinpäivän aaton kirkkohetki perjantaina 4.11. Kodisjoen kirkossa klo 18. Mukana Franciscus-kuoro. Kirkkohetkeen osallistuu Kodisjoen partiolaiset ja pyhiksen porukka.

Pyhäinpäivä, lauantai 5.11.

• Pyhäinpäivän messu Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Tule sytyttämään kynttilä rakkaittesi muistolle. Mukana Lotta Hatakka (liturgi, L), Ilkka Riihimäki (saarna, S), Kati Yrjölä (kanttori, K). Musiikkiryhmä: Seurakunnan päiväkuoro. Virret: 146, 129:1,5, 841, 829, 224, 928.
  • Messu Kodisjoen kirkossa klo 10. Pyhäinpäivän messu. Messussa vietetään myös sadonkorjuun kiitosjuhlaa. Kirkkokahvit Kodistuvalla.
  • Pyhäinpäivän musiikkihartaus Monnan kappelissa klo 13. Mukana Satu Salminen, Franciscus-kuoro, ja Maarit Roos (runoja).
  • Pyhäinpäivän hartaus Pyhän Ristin kirkossa klo 16. Luetaan vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten nimet. Mukana Riitta Granroth, Marja Helamaa, Annamaria Lehto ja kirkkokuoro. Kahvitarjoilu tilaisuuden jälkeen.
  • Pyhäinpäivän musiikki- ja runohartaus Unajan seurakuntakodilla klo 17. Mukana Markku Mikkola, Saara Kukko ja Vermuntilan soittokunta.
  • Pyhäinpäivän iltakirkko Lapin kirkossa klo 18. Luetaan vuoden aikana poisnukkuneiden seurakuntalaisten nimet. Mukana Ilkka Riihimäki, Olavi Saurio ja Leena Kivi.
  • Myöhäisillan konsertti Pyhän Ristin kirkossa klo 20. Kamarikuoro Ankkuri johtajanaan Saara Kukko. Sooloesityksiä. Vapaa pääsy.

Sunnuntai 6.11.

• Messu Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Jukka Purhonen (L), Markku Mikkola (S), Saara Kukko (K). Kanttori: Virret: 208:1-3, 704, 126, 170, 113, 227, 16:1,2,7.
  • Messu Vermuntilan rukoushuoneella klo 10. Mukana Annamaria Lehto, Riitta Granroth ja Anneli Peräntie. Kirkkokahvit.
  • Pyhäinpäivän hartaus Anttilan-Voiluodon kylätalolla (Voiluodontie 3) klo 15. Kahvitarjoilu. Mukana Jukka Purhonen ja Saara Kukko.
  • Reformaation päivän iltajumalanpalvelus Lapin kirkossa klo 18. Olavi Saurio (L, S), Leena Kivi (K).

Tervetuloa pyhäinpäivän tapahtumiin!

2022-11-02 17:07:00.0