Seurakuntavaalien ennakkoäänestys päättyi Raumalla – aktiivisuus laski hieman

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys päättyi lauantaina 12.11.2022.

Ennakkoäänestys la 12.11.2022 Franciscus-talolla ulkokuva_kuva.jpg

Ennakkoon on käyty äänestämässä hieman edellisiä vaaleja vähemmän. Tällä hetkellä äänestysprosentti on noin 8,23. Edellisissä vaaleissa vuonna 2018 se oli ennakkoäänestyksen päätyttyä 9,6. Luku ei ole täysin vertailukelpoinen, koska vuoden 2018 luvussa on mukana myös muualla ennakkoon äänestäneiden raumalaisten ennakkoäänet.

Ennakkoäänestyspaikkoja on ollut ympäri Raumaa – suurissa marketeissa, Lapissa, Kodisjoella, oppilaitoksissa ja seurakunnan virastotalolla.

Äänestys seurakuntavaaleissa jatkuu varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 20. marraskuuta. Vaalipäivän äänestyspaikka on Pyhän Ristin kirkko, jossa voi käydä äänestämässä klo 11-20. Tuolloin äänestetään vain oman seurakunnan vaalissa. Äänioikeutettuja ovat 16 vuotta täyttäneet seurakunnan jäsenet. Lisätietoa vaaleista: https://www.raumanseurakunta.fi/seurakuntavaalit-raumalla

2022-11-12 18:44:00.0