Kauneimpia joululauluja lauletaan jälleen Raumalla adventtiajasta loppiaiseen saakka!

Kauneimmat Joululaulut täyttävät 50 vuotta. Joululauluja lauletaan jälleen ympäri Raumaa. Joululaulumaratoonareiden supertapahtuma täyttää kymmenen vuotta.

KAUNEI~1.jpg

Joulun tunnelmaa, säveliä ja sanomaa jo 50 vuotta

Kauneimmat Joululaulut -tapahtuma täyttää 50 vuotta. Vuonna 1972 syntyneet Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat saivat heti suosiota: jo ensimmäisenä vuonna Suomen Lähetysseuran lanseeraamaan tapahtumaan osallistui 140 seurakuntaa. Kauneimmat Joululaulut on nykyään osallistujamäärältään Suomen suurin vuotuinen musiikkitapahtuma. Perinne on levinnyt Suomen rajojen ulkopuolellekin ja Kauneimpia Joululauluja lauletaan kahdessakymmenessä maassa.

–Kauneimpien joululaulujen voima on siinä, että yhdessä laulaminen ja jo mukana oleminen tekee hyvää, kertoo lähetystyön koordinaattori Raija Pajuniemi. Samalla saa nauttia ihanasta joulun tunnelmasta ja sanomasta.

–Lisäksi teemme konkreettisesti hyvää keräämällä tukea maailman kriisialueilla eläville lapsille. Jokainen tapahtumassa tehty lahjoitus voi merkitä toivoa perheille ja lapsille. Tukea annetaan monessa muodossa Suomen Lähetysseuran kautta – esimerkiksi ruoka-apuna tai koulunkäyntiä tukemalla.

Raumalainen joululaulumaraton on kymmenvuotias tapahtuma

Raija Pajuniemi on koordinoinut Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksia Raumalla yli kymmenen vuoden ajan. Pian hänen aloitettuaan työnsä joululaulujen parissa lanseerattiin Kauneimmat Joululaulut -maraton, joka viettää tänä vuonna kymmenvuotisjuhlaa Raumalla. Joululaulujen maratontapahtuma laulettiin ensimmäistä kertaa Pyhän Ristin kirkon 500-vuotisjuhlavuonna 2012. Kymmenvuotias joululaulumaraton syntyi ideasta laulaa koko Kauneimpien Joululaulujen lauluvihko läpi. Noin kuusituntiseen tapahtumaan on osallistunut parhaimmillaan yli 14 kuoroa ja lähes kaksi tuhatta laulajaa. Kauneimmat Joululaulut -maraton järjestetään jälleen sunnuntaina 18.12. Pyhän Ristin kirkossa klo 14-20.

Kauneimmat Joululaulut -maratonin tunnelmaa Pyhän Ristin kirkossa vuonna 2019.

–Ensimmäiseen maratoniin tuli 1500 ihmistä. Se oli hieno tunne, kun ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma sai sellaisen suosion, Raija kertoo.

Suosio on jatkunut ja maratonin järjestelyt ovat parhaillaan käynnissä.

–Haemme mukaan vapaaehtoisia auttamaan muun muassa glögitarjoiluissa, lauluvihkojen jakamisessa sekä kolehdin keräämisessä. Kiinnostuneet voivat ilmoittautua Raija Pajuniemelle.

Ensimmäisessä Kauneimmat Joululaulut maratontapahtumassa lanseerattiin myös Franciscus-lapaset, joita on jälleen myynnissä tapahtuman yhteydessä sekä seurakunnan Franciscus-talolla.

Kauneimmat Joululaulut -maratonin ohjelma tänä vuonna (su 18.12. klo 14-20 Pyhän Ristin kirkossa):

Raumalaiset kuorot avustavat yhteislaulussa ja esittävät kukin yhden tai kaksi kappaletta omasta ohjelmistostaan.

• Klo 14 - 15 Rauman Poikakuoro ja Raumanmeren yläkoulun oppilaat
  • 15 - 16 Rauma Hupiköör, Rauman Työväen Naiskuoro ja Rauman Työväen Mieskuoro
  • 16 - 17 Päiväkuoro, Senioriopettajien kuoro ja Eliksiiri-kuoro
  • 17 - 18 Rauma Flikkatten Göör ja Rauman Mieslaulajat