Non stop -vihkitapahtuma Pyhän Ristin kirkossa maaliskuussa

Onko avioliiton solmiminen ollut pitkään mielessänne? Nyt saa kätevästi papin aamenen Non stop -vihkitapahtumassa.

Non stop vihkitapahtuman uutisen kansikuva.jpg

Perjantaina 3.3.2023 Pyhän Ristin kirkossa järjestetään Non stop -vihkitapahtuma. Tapahtumassa vihkiajat ovat ovat tunnin välein klo 14–20. Vihkijöinä toimivat Jukka Purhonen ja Milla Voudinlehto.

Tapahtuma muistuttaa, ettei kirkkohäiden tarvitse olla suuret. Tärkeintä on parin rakkaus ja toive kirkkovihkimisestä.

— 12.12.2012 oli todennäköisesti ensimmäinen non stop -vihkitapahtuma, joten nyt juhlapäivä viettää jo yli kymmenvuotisjuhlaansa tänä vuonna, kertoo Purhonen.

Tuntia ennen vihkimistä hääpari pääsee papin juttusille, jolloin käydään läpi parin vihkimistä. Vihkimisen jälkeen seurakunta tarjoaa kakkukahvit seurakuntatalolla. Hääpari voi kutsua tilaisuuteen kymmenen vierasta.

— Kaikki järjestyy kunhan pääsette kirkolle, Voudinlehto sanoo hymyillen.

Vihille häämarssin tahdissa

Vihkiminen voidaan hääparin halutessa toimittaa häämarssin soidessa. Soita etukäteen ja kysy musiikkitoiveista. Tiedot päivän kanttoreista saa kirkkoherranvirastosta. Vinkkejä häämusiikista voit katsoa häämusiikki -sivultamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilmoittautuminen ja esteiden tutkinta

Kirkossa avioliittoon vihittävien tulee olla rippikoulun käyneitä kirkon jäseniä. Kirkollisesti voidaan vihkiä myös sellainen pari, jossa toinen kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja toinen johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon tai kristilliseen uskontokuntaan Suomessa tai ulkomailla.

Hääpari tarvitsee avioliiton esteiden tutkinnan ennen vihkimistä. Sillä varmistetaan, että avioliitto on lain mukaan sallittu ja pari voi mennä naimisiin. Esteiden tutkinnan voi tehdä osoitteessa esteidentutkinta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä viimeistään pari viikkoa ennen vihkimistä.

Non stop -vihkitapahtumaan voi ilmoittautua Kirkkokerranvirastoon p. 044 769 1216 ma-pe klo 9–14.

Helppo tapa toteuttaa ehkä pitkäaikainen haave vihille menosta!

Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1 Kor. 13:13)

2023-01-16 13:43:00.0