Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin on alkanut

Rippikouluun vuodelle 2024 ilmoittautuvat vuonna 2009 syntyneet. Ilmoittautuminen rippikouluun on auki 2.–21.5.2023 verkkosivuillamme.

Punaiset lenkkarit pilkottavat valkoisen alban alta.

Rippikoulun voi käydä monella eri tavalla. Kaikki rippikoulutyypit eivät sovi jokaiselle, joten yhdessä huoltajien kanssa kannattaa miettiä mikä voisi olla paras tapa rippikoulun käymiseen.

Rauman seurakunnassa järjestetään vuonna 2024 perinteisiä kesällä pidettäviä rippileirejä sekä erilaisia teemarippileirejä. Rippileirejä pidetään Rauman edustalla olevassa Karvatin leirisaaressa ja Narvijärven rannalla Narvin kesäkodilla.

Ensi vuonna teemarippileirejä on tarjolla kolme:

• futisripari yhteistyössä Pallo-Iirojen kanssa,
  • jääripari yhteistyössä Rauman Lukon kanssa ja
  • vaellusripari Saariselän lähimaisemissa.

Rippikoulun voi käydä myös muuten kuin osallistumalla leirille. Jos sosiaaliset tilanteet jännittävät tai rippikouluvuosi on kiireinen vaikkapa tavoitteellisen harrastamisen vuoksi, voi osallistua iltarippikouluun tai yksityisrippikouluun.

Rippikouluun ilmoittautunut saa tiedon rippikouluryhmästään, konfirmaatiopäivästään ja -ajasta viimeistään syksyllä sähköpostilla niihin osoitteisiin, jotka on ilmoittautuessa annettu.

Rippikouluun ilmoittautuminen on auki 2.–21.5.2023 tässä linkissä. Ilmoittautumisohjeet oheisessa rippikouluesitteessä: Rippikouluun vuonna 2024 -esiteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Rippikoulu kehitysvammaisille

Tavallinen rippileiri luultavasti liian kuormittava, jos käy koulua pienryhmässä, on muuten suuria tuen tarpeita tai sosiaaliset tilanteet ovat hankalia. Tällöin saa varmemmin onnistumisen kokemuksia pienryhmämuotoisesta rippikoulusta, jonka voi käydä joko rippileirinä, iltarippikouluna tai päiväleirinä.

Satakunnan seurakuntien yhteinen kehitysvammaistyö järjestää erityistä tukea oppimiseensa tarvitseville kehitysvammaisille oppilaille suunnattua pienryhmämuotoista rippikouluopetusta Satakunnan alueen nuorille. Ilmoittautuminen Ulvilan seurakunnan nettisivujen kautta syyskuussa. Rippikouluista vastaa Satakunnan kehitysvammaispastori Riikka Vuori. Lisätietoja puhelimitse 044 735 0616 tai sähköpostilla riikka.vuori@evl.fi. Lisätietoja myös verkkosivuilta: https://www.ulvilanseurakunta.fi/tule-mukaan/kehitysvammatyo.

Ilmoittaudu vaikka kävisit rippikoulusi muualla

Rippikoulun voi käydä myös muualla kuin Raumalla, esimerkiksi jonkin toisen seurakunnan tai vaikkapa jonkin kirkollisen järjestön, yhdistyksen tai urheiluliiton rippikoulussa. Tärkeä osa jokaista rippikoulua on omaan seurakuntaan tutustuminen.

Vaikka rippikoulun kävisi muualla kuin Raumalla, pitää silti ilmoittautua Rauman seurakunnan rippikouluilmoittautumisen kautta. Näin varmistuu, että saa kotiseurakuntajakson suoritettua ja rippikoulu etenee sujuvasti. Ilmoittautumisen yhteydessä valitaan vaihtoehto, jossa ilmoittaa osallistuvansa muuhun kuin Rauman seurakunnan rippikouluun.

Lotta Hatakka
Lotta Hatakka