Kolmen kirkon pyöräilyssä fillaroidaan lasten ja nuorten hyväksi

Tule Rauman suurimpaan pyöräilytapahtumaan!

Ihmisiä pyörien vieressä, taustalla kirkko.

Kolmen kirkon pyöräilytapahtuma polkaistaan käyntiin neljäntenä vuonna peräkkäin lauantaina 2.9. klo 10 ja silloin poljetaan hyvän asian puolesta! Tapahtumassa kerätään tukea raumalaisten lasten ja nuorten liikuntaharrastukseen.

Tapahtumassa on valittavana kolme erilaista pyöräilyreittiä:

1. Minireitti Pyhän Ristin kirkolle
Pyöräile kotoa kirkolle omaan tahtiin.
Kirkolla keittolounas, kahvit ja puuhaa lapsille klo 10–15.

2. Opastettu kirkkoreitti - n. 10 km
Pyhän Ristin kirkko / Lapin kirkko / Kodisjoen kirkko
Yhteislähtö kultakin kirkolta klo 10.30. Fillaroidaan porukalla kirkon ”ympäri”. Keittolounas ja kahvit kirkolla.

3. Kolmen kirkon reitti
Pyöräile omaan tahtiin kaikkien kolmen kirkon kautta, nauti maisemista ja keittolounasta kirkoilla - unohtamatta kahveja!
Kolmen kirkon reitin kartan voi ladata tapahtuman verkkosivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman avaa Pyhän Ristin kirkon pihalla klo 10 Rauman kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kalle Leppikorpi, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Otso Huuska ja kirkkoherra Valtteri Virta.

Kirkkoihin voi tutustua päivän aikana oppaiden johdolla. Keittolounas ja kahvit/mehu tarjolla kirkoilla klo 11–15. Pyhän Ristin kirkolla on ohjattua puuhaa lapsille koko tapahtuman ajan. Mukana on mm. sporttikärry, jossa on kivoja liikuntavälineitä pihakäyttöön.

-Haluamme, että jokaisella on mahdollisuus kokea liikunnan iloa, tapahtuman järjestelyistä vastaava johtava kappalainen Jukka Purhonen kertoo.

Seurakunta ja Rauman kaupunki yhdessä yhteistyökumppaneiden Pyörä-Nurmen, Erkki Paasikiven säätiön, LC Rauma Reimari Ry:n, Rotaryklubi Rauman Hauenguan, LC Kanali Helmen, LC Rauma Ruorin, Rauman Rotaryklubin ja Rauman Ladun kanssa lahjoittavat vähävaraisille raumalaisille lapsille ja nuorille pyöriä ja muuta tukea liikuntaharrastukseen.

Kolmen kirkon pyöräilyissä kerätyillä varoilla on viime vuosien aikana lahjoitettu lastensuojelun ja perhekeskuksen asiakkaille 18 polkupyörää.

-Diakoniatyön kautta on lahjoitettu 14 pyörää sekä olemme pystyneet tukemaan useiden syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia avustamalla harrastusmaksuissa sekä liikuntavälineiden hankinnassa, kertoo johtava diakoniatyöntekijä Jenni Pohjonen.

Oman lahjoituksen voi antaa kaikilla kirkoilla keräyslippaaseen.

Lähde kanssamme fillaroimaan ja jaa liikunnan iloa! Somessa voit jakaa pyöräilykuvan tunnisteella #kirkkofillaroiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mukana mahdollistamassa:

Rauman kaupunki, Pyörä-Nurmi, Erkki Paasikiven säätiö, LC Rauma Reimari Ry, LC Kanali Helme, LC Rauma Ruori, Rauman Rotaryklubi, Rotaryklubi Rauman Hauenguan, Rauman Latu, Kodisjoen Martat ja Karimot.

Kolmen kirkon pyöräilyLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoa tapahtumasta

Jukka Purhonen