Kirkkovaltuuston päätöksiä: Rauman seurakunnan veroprosenttiin ei muutoksia

Kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 7.9. muun muassa tuloveroprosentista ja Luostarinkatu 3:n myynnistä.

Kirkkovaltuuston päätöksiä 7. syyskuuta 2023:

Rauman kirkkovaltuusto päätti, että seurakunnan tuloveroprosentti on 1,35 vuodelle 2024. Tuloveroprosentti pysyy samana kuin edellisenä vuonna.

Kirkkovaltuusto hyväksyi kokouksessaan myydä Asunto Oy Luostarinkatu 3:n koko osakekannan. Seurakunta myy Luostarinkatu 3:n osakekannan Aceme Oy:lle, joka teki korkeimman tarjouksen, 480 000 euroa, Huutokaupat.com-palvelun huutokaupassa. Kiinteistön myynti liittyy seurakunnan kiinteistöstrategiaan, jonka mukaan seurakunnalla on käytössään tarkoituksenmukaiset ja toimintaan soveltuvat tilat seurakunnan taloudellisen kantokyvyn puitteissa.

Kirkkovaltuusto päätti lakkauttaa seurakunnan talousassistentin viran 1.10.2023 alkaen. Viran lakkauttamisen taustalla on hyväksytty talous- ja toimintasuunnitelma, jonka mukaan nykyisen talousassistentin eläköityessä tehtävää ei enää täytetä.

Kirkon palvelukeskuksen järjestelmän käyttöönotto talous- ja henkilöstöasioiden hoidossa on vähentänyt seurakunnassa tehtävän työn osuutta omien tietojärjestelmien käyttöön verrattuna. Kokonaisuutena talous- ja henkilöstöhallinnon tuotantoprosessit voidaan työnjakoa järjestelemällä hoitaa vähemmällä henkilöstöllä. Talousassistentille kuuluneet taloustoimiston esihenkilötehtävät ja työalavastaavan tehtävät siirtyvät talous- ja henkilöstöpäällikölle.

Kokouksen pöytäkirjan kokonaisuudessaan voi lukea tältä sivulta 14.9. alkaen:  https://www.raumanseurakunta.fi/paatoksenteko

Esityslista on jo luettavissa samalla verkkosivulla.

2023-09-07 20:47:00.0