MobilePay käyttöön Rauman seurakunnassa

Kolehdin voi kirkossa maksaa jatkossa myös MobilePayllä. MobilePay otetaan käyttöön sunnuntaina 29.10.

WhatsApp Image 2023-10-23 at 10.11.23.jpeg

Seurakunnalla on käytössään MobilePay -numeroita eri tilaisuuksiin. Kirkossa jumalanpalveluksen liturgi ilmoittaa MobilePay-numeron, jota voi käyttää kolehtia maksaessaan. Kolehtikeräykseen voi edelleen osallistua myös käteisellä rahalla.

Jotta voi lahjoittaa kolehtiin kirkossa, tulee käyttää viisinumeroista numeroa tai skannata QR-koodi, joka on näkyvissä jumalanpalveluksen ajan kirkon sisäänkäynnin luona. Kolehtiin voi lahjoittaa jumalanpalveluksen aikana.

MobilePayn käyttöönottoa toivottiin valtuustoaloitteessa. Digitaalinen maksutapa sujuvoittaa maksamista myös muissa tilanteissa kirkkokolehdin lisäksi: MobilePay-maksaminen tulee olemaan käytössä myös joissain seurakunnan tapahtumissa.

Mikä MobilePay on ja kuinka pystyn käyttämään sitä?

MobilePay on maksuton matkapuhelimeen ladattava sovellus, joka toimii kaikkien pankkien asiakkaille. Kun haluaa ottaa Mobile Payn käyttöön, tulee puhelimeen ladata MobilePay -sovellus sovelluskaupasta (AppStore tai Play-kauppa). Sovellusta käyttöön ottaessa tulee luoda käyttäjänimi ja liittää se suomalaiseen pankkikorttiin.

2023-10-23 10:34:00.0