Haemme yhteistyökumppaneita Kolmen kirkon pyöräilytapahtumaan

Tule mukaan tekemään hyvää! Kolmen kirkon pyöräilytapahtumassa fillaroidaan raumalaisten lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen hyväksi. Tule mukaan mahdollistamaan liikunnan ilo ja yhdessä tekeminen.

Lapsi pyörän selässä, taustalla kivikirkko.

Kuva kolmen kirkon pyöräilytapahtumasta vuonna 2023.

Kolmen kirkon pyöräilytapahtuma on hyväntekeväisyystapahtuma, joka järjestetään Raumalla 7. syyskuuta 2024. Jo viidettä kertaa järjestettävässä tapahtumassa pyöräillään eri pituisia reittejä, tutustutaan Rauman kirkkoihin ja samalla kerätään tukea paikallisten lasten, nuorten ja perheiden liikuntaharrastukseen.

Aiempina vuosina lasten ja nuorten liikuntaharrastusta on tuettu hankkimalla esimerkiksi polkupyöriä ja muita urheiluvarusteita raumalaislapsille ja nuorille. Lapset ja nuoret ovat hyväntekeväisyystapahtuman keskiössä myös tänä vuonna, mutta tukea suunnataan myös liikuntaharrastusten tukemiseen ja perheen yhteisiin liikuntaharrastuksiin, esimerkiksi keilaamiseen tai uimiseen.

–Pyöräilytapahtuman avulla kerätyillä varoilla on voitu mahdollistaa monen raumalaisen nuoren harrastuksen jatkuminen, kun on voitu avustaa kausimaksuissa. Kerätyillä lahjoituksilla on myös hankittu nuorille tarvittavia urheiluvälineitä, jotka ilman tapahtuman lahjoitusten apua olisi jäänyt kokonaan hankkimatta, kertoo Rauman seurakunnan johtava diakoniatyöntekijä Satu Salla.

Itse tapahtumassa innostetaan ihmisiä pyöräilyyn ja yhdessäoloon. Kolmen kirkon pyöräilyreitti kulkee Pyhän Ristin kirkon, Lapin kirkon ja Kodisjoen kirkon kautta. Lapsiperheille järjestetään liikuntatapahtuma Pyhän Ristin kirkon pihapiirissä. Kirkoilta voi pyöräillä myös lyhyempiä pyörälenkkejä. Tapahtuman aikana kirkkoihin voi tutustua oppaan johdolla ja kaikilla kirkoilla on tarjolla keittolounas ja kahvit. Ruokailusta voi halutessaan maksaa vapaavalintaisen summan, ja osallistua näin keräykseen.  Lue lisätietoja Rauman seurakunnan verkkosivuilta: Kolmen kirkon pyöräily - Rauman seurakunta

Tapahtuman järjestäjiä ovat Rauman seurakunta yhteistyössä Rauman kaupungin ja monen raumalaisen järjestön ja toimijan kanssa.

Miten lähteä mukaan yhteistyökumppaniksi?

Haluaisiko yhteisösi tai yrityksesi lähteä auttamaan lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia liikuntaharrastusta tukemalla? Tukea voi antaa lahjoittamalla lahjakortteja tai tukea keräyskohdetta taloudellisesti.

Tapahtuman kautta kerätyt varat ja muu tuki jaetaan tukea tarvitseville lapsille, nuorille ja perheille Rauman seurakunnan diakoniatyön ja perhekeskus Etelätuulen kautta.

Yhteistyökumppaniksi voi ilmoittautua nyt, ja viimeistään 15.5.2024 nettilomakkeella seurakunnan verkkosivuilla (linkki lomakkeeseen) tai ottamalla yhteyttä tapahtuman järjestäjiin.

Yhteystiedot: viestintäpäällikkö Kanerva Kuisma, kanerva.kuisma@evl.fi, viestintäsihteeri Kati Ruohonen kati.ruohonen@evl.fi.

Auringonkukkia, joiden takana näkyy pyöräileviä ihmisiä.
Kolmen kirkon pyöräily kulkee Rauman kauniissa kylämaisemissa. Koko kolmen kirkon lenkin pituus on 53 kilometriä.

2024-04-17 09:35:00.0