Valtakunnallista kummipäivää vietetään ensimmäistä kertaa Raumalla 2. kesäkuuta!

Vietä päivää kummilapsesi kanssa vaikka ottamalla muotokuva itsestäsi ja kummilapsestasi Lönnströmin kotimuseossa. Elokuussa kummeille ja kummilapsille järjestetään oma retki ja leiri Karvatissa.
Kummipaiva-Fadderdagen_merkki_XL.jpg

Kummisuhde on parhaimmillaan yksi elämän tärkeimmistä ihmissuhteista, jolle kannattaa antaa aikaa. Sunnuntaina 2.6.2019 vietetään valtakunnallista Kummipäivää. Kummipäivän ideana on tarjota tekemistä ja yhdessä olemista kummille ja kummilapselle. Kummipäivän järjestävät seurakunnat ympäri Suomea yhteistyössä yritysten, urheiluseurojen ja järjestöjen kanssa. Raumalla kummipäivä järjestetään nyt ensimmäistä kertaa.

Kummipäivänä museoon!

Kummipäivänä kummi ja kummilapsi pääsevät ilmaiseksi Lönnströmin kotimuseoon ja alehintaan Merimuseoon.

Rauman merimuseo (Kalliokatu 34): kun lapsi tuo kummin tai kummit museoon, pääsevät aikuiset puoleen hintaan. Alle 7-vuotiailta ei peritä pääsymaksua lainkaan ja 7-15 -vuotiaiden pääsylippu maksaa kolme euroa. Kummi tai kummit pääsevät kummilapsensa kanssa museoon 4,50 euron etuhinnalla per henkilö (normaali pääsymaksu 9 euroa).

Lönnströmin kotimuseo (Syväraumankatu 41): kummi ja kummilapsi pääsevät museoon ilmaiseksi. Kotimuseoon tutustumisen ohella museon toisessa kerroksessa on omatoiminen Muotokuvastudio-työpaja. Siellä voi koota kolmiulotteisen muotokuvan, askarrella reliefimäisen kasvokuvan, piirtää kauniisiin taulunkehyksiin kuvan kummista/kummilapsesta tai omakuvan itsestään tai ottaa kännykkä- tai digikameralla persoonallisen muotokuvan vanhanajan tyyliin. Tervetuloa!

Voit myös hyödyntää valtakunnallista kummipäivää. Esimerkiksi Turussa pääsee erityishinnalla Superparkiin ja useihin muihin kohteisiin. Lue lisää täältä.

Kummin kaa Karvatin saareen elokuussa

Kummin kanssa voi lähteä Karvatin saareen joko päiväretkelle lauantaina 10. elokuuta tai yön yli kestävälle ”Kummin kaa -leirille” 10.-11.8. Kummin kaa -retkellä ja leirillä tutustutaan omaan kummiin, ollaan ulkona, uidaan ja saunotaan, paistetaan lettuja ja pelaillaan tai leikitään.

Karvatin retki sopii hyvin kummivanhemmalle ja noin 5-13 -vuotiaalle kummilapselle. Ajatuksena on, että retkelle lähtee yksi kummilapsi yhtä kummivanhempaa kohti.

Retkipäivä alkaa klo 9.30 ja retkeltä palataan klo 17.30. Retken hinta on aikuiselta ja lapselta maksaa 20 euroa. Hinta sisältää kuljetuksen saarelle ja ruokailut. Leirille lähdetään samalla kyydillä lauantaina 10.8. klo 9.30 ja Karvatista palataan sunnuntaina 11.8. klo 13. Leirin hinta on 30 euroa.

Ilmoittaudu tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kumpi tekee aloitteen, kummivanhempi vai kummilapsi?

Ihan sama onko kummisuhteesi vuosia vanha vai vasta aluillaan. Nyt on hyvä hetki kutsua kummi kylään ja viedä vaikka museoretkelle. Raumalla osallistutaan valtakunnalliseen Kummipäivään ensimmäistä kertaa.  Vai ehtiikö kummivanhempi ensin ja varaa ajan kummilapsen kalenterista?

Vinkkejä kummeille

On sitten valtakunnallinen kummipäivä tai ei, kummilapsen kanssa voi tehdä jotain erityistä – mennä puistoon tai retkelle, pelata, leipoa tai vaan olla yhdessä ja jutella. Kummisuhteita on erilaisia ja jokaisella kummilla on oma tapansa olla kummi. TäältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä voit katsoa lisää vinkkejä siitä, mitä tehdä kummilapsen kanssa.

2019-05-15 14:38:00.0