Pyhäinpäivänä voi hiljentyä hartauksissa eri puolilla Raumaa

Kynttilät syttyvät läheisten muistolle.
Lyhdyt hautausmaalla

Kynttilät syttyvät läheisten muistolle.

Lauantaina vietämme kirkkovuodessa pyhäinpäivää. Silloin muistamme edesmenneitä läheisiämme. Hautausmailla ja kotona sytytetään kynttilä läheisen muistolle. Pyhäinpäivänä kirkossa kynttilät syttyvät vuoden aikana kuolleiden muistolle.

Pyhäinpäivän aattona 1. marraskuuta järjestetään musiikkihartaus Kodisjoen kirkossa klo 18. Hartaushetkessä lauletaan Auringonsäteiden ja enkeleiden kanssa. Hartaudessa puhuu Tiina Kaukonen.

Pyhäinpäivänä 2. marraskuuta messu Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Tervetuloa sytyttämään kynttilä edesmenneen läheisesi muistolle. Messussa mukana Ulla Vuori, Valtteri Virta, Jouni Kukko sekä Rauma Flikkatten Göör. Kodisjoen kirkossa on messu klo 10. Kirkkokahvit messun jälkeen.

Pyhäinpäivän musiikkihartaus soi Monnan kappelissa klo 13. Musiikkihartaudessa on mukana Franciscus-kuoro. Runonlausuntaa: Maarit Roos, puhe: pastori Kirsi Virtanen. Tervetuloa koko ajaksi tai vain hetkeksi piipahtamaan! Voit sytyttää myös tuohuksen läheisellesi. Pyhäinpäivän musiikki- ja runohartaus järjestetään Unajan seurakuntakodilla klo 16.

Pyhäinpäivän hartaus Pyhän Ristin kirkossa klo 16. Pyhäinpäivän hartaudessa luetaan vuoden aikana siunattujen seurakuntalaisten nimet sekä hiljennytään musiikin ja Raamatun lohdutuksen äärellä. Hartaudessa laulaa seurakunnan gospelkuoro. Hartauden jälkeen seurakuntatalolla tarjoillaan kahvia.

Pyhäinpäivän iltakirkko Lapin kirkossa klo 18. Iltakirkossa luetaan vuoden aikana poisnukkuneiden lappilaisten nimet. Mukana Agapella.

Englanninkielinen hartaus All Saints Evening Prayer at Kordelin Chapel järjestetään klo 18. Aloitus on Pyhän Ristin kirkolla, josta kävellään Vanhalle hautausmaalle Kordelinin kappeliin. We'll start from the Church and walk to the cemetery chapel. After the service there is coffee at the Parish Hall.

Sunnuntaina 3.11. Pyhäinpäivän hartaus Voiluodon kylätalolla klo 15. Mukana Taneli Ala-Opas ja Jouni Kukko.

Jaa valoa

Pyhäinpäivän ajan jatkuu Jaa #valoa -kampanja. Kampanja muistuttaa, että aina löytyy joku, joka kuuntelee ja auttaa, kun omat voimat eivät tahdo riittää. Apua voi saada esimerkiksi Kirkon keskusteluavusta.

Vuonna 2017 ensi kerran toteutettu kampanja on suunnattu erityisesti 18-25-vuotiaille nuorille aikuisille, mutta kaikkia kannustetaan mukaan tarttumaan valon jakamiseen niin livenä kuin somessa. Kampanja alkaa 19.10. ja jatkuu yli pyhäinpäivän 3.11. asti.

Kampanja näkyy erityisesti Instagramissa tunnisteella #valoa.

#sytytänkynttilän #pyhäinpäivä #valoa

2019-11-01 16:10:00.0