Rauma koronaepidemian leviämisvaiheessa – rajoituksia myös seurakunnan toimintaan helmikuussa

Rauman koronatilanne on heikentynyt voimakkaasti ja Rauma on siirtynyt koronaepidemian leviämisvaiheeseen. Tässä muutoksia toimintaamme uusien rajoitteiden mukaisesti ajalle 8.-28.2.2021.

Pyhän Ristin kirkko ja luminen maisema

Korkeintaan kymmenen henkilöä läsnä toimituksissa

Kokoontumisissa (toimitukset ja muut tilaisuudet) voi olla läsnä korkeintaan 10 henkilöä maanantaista 8.2. alkaen. Viikonvaihteen 6.-7.2. kasteet, vihkimiset ja siunaustilaisuudet hoidetaan tammikuun henkilörajoitusten mukaisesti. Turvavälisuositus on vähintään 2 metriä.

Aikuisten säännöllinen ryhmätoiminta on tauolla toistaiseksi. Myös Franciscus-talon osittainen aukiolo joudutaan valitettavasti peruuttamaan helmikuun ajalla. Franciscus-talolta tehdään livelähetyksiä Rauman seurakunnan ja Franciscus-talon Facebookiin. Ensimmäinen livelähetys on luvassa tiistaina 16. helmikuuta, jolloin luvassa on Laskiaislähetys! Seuraavat livet ovat 11. ja 25.3.

Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto palvelevat vain puhelimitse ja sähköpostitse. Seurakunnan virastotalon ovet ovat suljettuina koko viikon. Aikaisemmin ovet ovat olleet avoimina tiistaisin.

Pyhän Ristin kirkon jumalanpalvelukset toteutetaan livelähetyksinä ja radiossa

Helmikuun ajan jumalanpalvelukset toteutetaan vain Pyhän Ristin kirkossa. Jumalanpalvelukseen voi osallistua sunnuntaisin Rauman seurakunnan YouTuben ja Radio Ramonan kautta. Seurakunnan muissa tiloissa jumalanpalveluksia ei järjestetä helmikuun aikana.

Jumalanpalveluksen jälkeen toteutettuja ehtoollisia ei järjestetä helmikuun aikana Pyhän

Ristin kirkossa. Pyhän Ristin kirkon ovet ovat auki hiljentymistä varten maanantaista lauantaihin klo 11-15.

Yhteisvastuukeräyksen talvitapahtumat perutaan 7.2. lukuun ottamatta

Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 7.2. Yhteisvastuukeräyksen perinteisiä talvitapahtumia ei toteuteta Meriristissä ja Unajassa. Lapin talvitapahtuma 7.2. toteutetaan suunnitelman ja turvallisuusrajoitusten mukaisesti. Yhteisvastuukeräyksen lipaskeräystä ei pystytä järjestämään alkukevään aikana. Lipaskeräys tteutetaan mahdollisesti myöhemmin vuoden 2021 aikana. Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan tänä vuonna taloudellisissa vaikeuksissa olevia ikäihmisiä meillä ja maailmalla. Keräykseen voi osallistua Rauman seurakunnan verkkosivujen kautta.

Rippikouluryhmien kokoontumiset toteutuvat olemassa olevien suunnitelmien

mukaisesti. Jääriparin toteutusmalli päätetään myöhemmin.

Nuorten ja lasten toimintaa jatketaan toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan. Varhaiskasvatuksen perheryhmät ovat tauolla helmikuun loppuun saakka.

Seurakunnan ruoka-apu jatkuu

Ruoka-apua jaetaan. Diakonian organisoima leivänjako maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 10-11 ja keskiviikkoisin 14-15 Haappusten kirkolla.

Keskusteluapua tarjolla

Ota meihin yhteyttä! Päivystävä pappi vastaa puhelimeen joka päivä klo 9 – 20 numerossa 044 769 1301. Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18-24 numerossa 0400221180. Lisätietoa mm. chattipalvelusta löytyy täältä: https://evl.fi/kirkonkeskusteluapu.

Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voi keskustella luottamuksellisesti. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme. Voit ottaa yhteyttä diakoniaan myös sähköpostitse rauman.diakonia@evl.fi. Vastaamme mahdollisimman pian. Voit myös ottaa yhteyttä seurakunnan perheneuvontaan.

2021-02-06 11:41:36.0