Kummipäivää vietetään 6. kesäkuuta Raumalla

Lähde pienelle pyhiinvaellukselle yhdessä kummilapsen kanssa ja osallistu Kummipäivän somehaasteeseen. Sunnuntaina 6. kesäkuuta vietetään valtakunnallista kummipäivää.

Polku joen rannassa. Kuvassa näkyy lapsia ja pari aikuista. Kesäistä ja vihreää.

Lasten pyhiinvaellusreitti kulkee vehreän Raumanjoen rantaa.

Lasten pyhiinvaelluksella kuljetaan pitkin Vanhan Rauman kujia ja polkuja

Lasten pyhiinvaellus on katsomuskasvatuksellinen matka, jonka aikana tutustutaan Rauman historiaan, leikitään ja herätellään aisteja. Lastenohjaaja Minna Elon suunnittelema reitti kulkee Pyhän Ristin kirkolta Raumanjoen rantapolkua Kirstin talolle ja Vanhan Rauman poikki Kordelinin kappelille. Reitin pituus on noin kilometrin verran. Reitti sopii erityisesti alakouluikäisille ja sitä nuoremmille lapsille, mutta pyhiinvaellus sopii hiljentymistä kaipaavalle aikuisellekin.

Matkaa varten voi noutaa reittioppaan Pyhän Ristin kirkoista kirkon aukioloaikoina (ma-pe klo 10-17, la klo 11-15, su klo 10-16). Opas löytyy lasten katedraalista (kirkkoon sisään mennessä kirkkosalissa oikealla). Opas löytyy myös sähköisessa muodossa seurakunnan verkkosivuilta. Lasten pyhinvaelluksen reittiopas löytyy tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Pyhiinvaelluksen päätteeksi voi nauttia vaikka mehua ja keksiä Vanhan Rauman kahviloissa  - oppaan takasivulta löytyy etukuponki Vanhan Rauman KaffeBariin ja Prassen Konditoriaan.

Rauma-Repolan lastentarhan ryhmä vaelsi lasten pyhiinvaellusreitin toukokuussa 2021.
Matkan varrella tutkittiin hajuaistia haistelemalla ”luostarin puutarhan” yrttejä. Pyhän Ristin kirkko on rakennettu 1500-luvulla luostarikirkoksi ja kirkon läheisyydessä on aikanaan sijainnut puutarha.

Hyvää matkaa isoille ja pienille vaeltajille!

Lue lisää Kummipäivästä Raumalla Kummipäivä-sivulta!

Matka jatkuu Raumanjoen varren polkua Kirstin sillalle. Sillalla kuunnellaan mitä ääniä kuuluu.

Osallistu somehaasteeseen ja arvontaan

Kaikki Suomen kummit haastetaan mukaan 31.5.–6.6.2021 jakamaan somessa omia ajatuksiaan siitä, millaista poikkeusaikojen kummius on. Kerro parhaat etävinkkisi ja ajatuksesi kummiudesta Instagramissa tunnisteilla #kummipäivä ja #kumminkaa ja merkitse julkaisuun @lastenjanuortenkeskus. Somehaasteeseen osallistuneiden parhaita ideoita jaetaan Lasten ja nuorten keskuksen Instagram-tilillä ja haasteeseen osallistuneiden kesken arvotaan kirjapalkintoja.

Hyvää Kummipäivää!

2021-06-01 13:39:00.0