Pyhän Ristin kirkon jouluaaton hartaus klo 12.15 toteutetaan livelähetyksenä Rauman seurakunnan YouTubessa

Jouluhartauden voi katsoa myös myöhemmin tallenteena.

Pyhän Ristin kirkon sisätilaa, jossa näkyy joulukuusi jouluvaloineen

Rauman kaupunki ilmoitti eilen toteuttavansa perinteisen joulurauhan julistuksen ilman yleisöä. Syynä ratkaisuun on heikko koronatilanne. Joulurauhan julistusta voi seurata livelähetyksenä.

Rauman seurakunnan perinteinen aattohartaus Pyhän Ristin kirkossa toteutetaan myös ainoastaan livelähetyksenä. Aattohartaus on toteutettu perinteisesti heti joulurauhan julistuksen jälkeen.

–Jouluaaton puolenpäivän hartaushetki kirkossa on usein ollut osallistujamäärältään vuoden suurin kirkkotilaisuus Raumalla. Koronatilanteen heikennyttyä haluamme tämän suuren yksittäisen tilaisuuden kohdalla seurata kaupungin linjaa, ja on tärkeää, että saamme juhlistaa vapahtajan syntymäjuhlaa turvallisesti, kertoo kirkkoherra Valtteri Virta.

Hartaudessa puhuu kirkkoherra Valtteri Virta. Musiikista vastaavat kanttorit Kati Yrjölä, Annamaria Lehto sekä lapsiryhmä. Lisäksi aattohartauden voi kuunnella Radio Ramonasta klo 12.15. Radiohartaudessa puhuu kappalainen Kirsi Virtanen.

Jouluaaton hartaus Pyhän Ristin kirkosta Rauman seurakunnan YouTubessa pe 24.12. klo 12.15.

Linkki YouTube-tilille: Rauman seurakunta - YouTube

Jouluaaton hartaus Radio Ramonassa 93,3 MHz ja 97,3 MHz ja Radio Ramonan verkossa: Etusivu - Radio Ramona

Pyhän Ristin kirkko on auki joulun päivinä seuraavasti:

Jouluaattona 24.12. klo 11-15.
Joulupäivänä 25.12. klo 12.30-15, opas paikalla

Tapaninpäivänä 26.12. klo 12-16, opas paikalla. Franciscus-talo on myös avoinna Tapaninpäivänä klo 12-16 (Luostarinkatu 1).

Muuttuvassa tilanteessa päivitetyt tiedot löytyvät verkkosivuiltamme

Joulusivu: Joulu - Rauman seurakunta

Tapahtumakalenteri: https://www.raumanseurakunta.fi/tapahtumat