Rakkaudella neulotut sukat lämmittävät pienen pieniä varpaita

Raumalaiset vapaaehtoiset ovat neuloneet sadoittain pieniä sukkia, joita annetaan nyt vauvaperheisiin kasteen yhteydessä.

Pieniä villasukkia

Keväällä 2021 vietettiin jo toista koronakevättä ja yhteiset kokoontumiset oli peruttu. Yhteistä tekemistä miettineet seurakunnan vapaaehtoiset päättivät toteuttaa kivan idean ja alkoivat neuloa pieniä sukkia vastasyntyneille vauvoille. Vauvasukkia oli valmistettu talkoovoimin muuallakin Suomessa.

Neulomisinnostus levisi ja sukkia kertyi kevään ja syksyn mittaa kolmatta sataa paria. Tänä keväänä sukat pääsevät lämmittämään pieniä varpaita: Rauman seurakunnan papit antavat jokaiseen kasteperheeseen pienen sukkaparin kastekeskustelun yhteydessä.

–Seurakunnan vapaaehtoisten lisäksi sukkalahjoituksia on tullut seurakunnan somehaasteen kautta, kertoo seurakunnan vapaaehtoistyötä koordinoiva Virve Järvinen. Monien raumalaisten neulojien lisäksi myös Kansalaisopiston puikkopiiri on urakoinut sukkia.

–Tämä on ihanan lämpöinen ja pehmoinen tapa toivottaa uusi pieni jäsen tervetulleeksi seurakuntaamme, kertoo Rauman seurakunnan kappalainen Ulla Vuori. Kuvassa Ullalla on vauvasukkien lisäksi muitakin viemistä kasteperheeseeN: kastekynttilä ja kirjalahja.

–Haluamme kiittää kaikkia sukkien lahjoittajia. Jos neuloosi vielä iskee, niin vauvoille annettavien sukkien koko on ”erittäin pieni”, vinkkaa kappalainen Riitta Granroth.

2022-01-29 12:00:00.0