Seurakunnan normaali viikkotoiminta käynnistyy jälleen

Kirkon katto ja torni lumisessa säässä ja sinistä taivasta

Lounais-Suomen aluehallintovirasto antoi Satakunnan ja Varsinais-Suomen alueella kokoontumisrajoituksia koskevan päätöksen perjantaina 28.1. Päätöksen myötä kokoontumisrajoitukset kevenivät siten, että Rauman seurakunnan normaali viikkotoiminta voi jälleen käynnistyä 31.1.2022 alkaen.

Sisätiloissa voi seurakunnan tiloissa kokoontua 50 prosenttia tilan maksimikapasiteetista. Ulkotiloissa tapahtuviin kokoontumisiin ei kohdistu henkilömäärärajoituksia. 50 prosentin kokoontumisrajoitus sisätiloissa koskee kaikkia seurakunnan tiloja ja kaikkia seurakunnan tapahtumia.

Seurakunnan toimitiloissa huolehditaan terveysturvallisuudesta: kokoonnumme väljästi ja huolehdimme turvaväleistä. Toimitiloissa on mahdollisuus käsien puhdistamiseen. Kaikissa seurakunnan tapahtumissa on maskisuositus.

Jumalanpalveluksia sekä kirkollisia toimituksia (kasteet, hautaan siunaamiset, vihkimiset) järjestetään turvallisuus huomioiden.

Raamattupiirit, ryhmät, luennot ja kuorot voivat käynnistyä ja harrastustoiminta seurakunnan toimitiloissa jatkuu

Seurakunnan kokoava toiminta – ryhmät, kuorot ja muut tapahtumat käynnistyvät 31.1. alkaen. Seurakunnan toimitiloihin voi tulla 1/2 tavanomaisesta yleisömäärästä. Tietoja kunkin ryhmän toiminnasta saa esimerkiksi seurakunnan verkkosivuilta ja/tai ryhmän vastuuhenkilöltä.

Myös yhteisöt ja harrastusryhmät voivat kokoontua seurakunnan tiloissa tilarajoitukset huomioon ottaen. Seurakunnan tiloja voi myös vuokrata yksityistilaisuuksiin. Yleiset avantouintivuorot Meriristin saunalla käynnistyvät myös. Meriristin saunalla voi kokoontua 20 henkilöä samanaikaisesti.

Myös rippikoulut voivat kokoontua. Talviloman ajankohtaan suunnitellut rippileirit ja muut leirit voidaan pitää terveysturvallisuus huomioiden.

Korkein sallittu henkilömäärä seurakunnan toimitiloissa 31.1.-15.2.2022

Alla listaus keskeisistä toimitiloistamme 50% osallistujamäärin laskettuna:

• Pyhän Ristin kirkko 325
  • Lapin kirkko 250
  • Kodisjoen kirkko 110
  • Haappusten kirkko 75
  • Meriristin sali: 50-70
  • Meriristin sauna 20
  • Monnan kappeli 100
  • Kordelinin kappeli 32
  • Kodistupa 60
  • Lapin seurakuntakoti 60
  • Seurakuntatalo, Westhin Sali 60
  • Franciscus-talo: Lisätietoa lähipäivinä
  • Kuappla 20
  • Unajan seurakuntakoti 40
  • Kaaron seurakuntakoti 50
  • Nuortentalo 60

Poikkeuksia/muutoksia kevään ohjelmaan:

• Luentosarja Raamattu - aikansa elänyt vai ajassa elävä (Rauman kaupunginkirjastossa) on peruttu.
  • Franciscus-talo aukeaa uudessa osoitteessa Kirkkokatu 2 C keskiviikkona 9. helmikuuta. Franciscus-talo on seurakunnan olohuone, jonne voi poiketa nauttimaan kupin kahvia ja jutustelemaan. Talo on auki ma-to klo 10-14. Seurakunnan vapaaehtoiset päivystävät aukioloaikana, torstaisin pappi on paikalla.

Seurakunnan kevätkauden 2022 toimintaan voit tutustua kevätesitteen (linkki pdf-tiedostoon)Linkki avautuu uudessa välilehdessä tai tapahtumakalenterin (linkki seurakunnan verkkosivujen tapahtumakalenteriin) avulla.

2022-01-31 15:18:00.0