Diakonian Huomaa minut! -kampanja alkaa

Diakonian Huomaa minut! -kampanjan tavoitteena on tavoittaa yksinäisiä ihmisiä ja tuoda toivoa ja mielekkyyttä arkeen.

Kuvassa kädet, joiden välissä keltainen pieni kukka.

Rauman seurakunnan diakoniatyössä on havahduttu kuluneen talven aikana siihen, että korona-aikana yksinäisyys ja eristäytyminen ovat lisääntyneet. Tapahtumat Ukrainassa horjuttavat myös turvallisuuden tunnetta.

Diakoniatyöntekijät tarjoavat henkistä ja hengellistä tukea, esimerkiksi keskusteluapua ja juttuseuraa. Yhteyttä voi ottaa riippumatta siitä kuuluuko evankelis-luterilaiseen seurakuntaan vai ei. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja diakoniatyöntekijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Kampanjasta viestitään kevään 2022 aikana kortein ja julistein, sosiaalisessa mediassa, verkostojen kautta sekä Radio Ramonan radiomainoksin. Kerromme Huomaa minut! -kampanjassa tositarinoita huomatuksi tulemisen tärkeydestä.

Kuka vain voi vinkata kampanjasta henkilölle, joka voisi kaivata juttuseuraa ja yhtäyttä saa ottaa itsekin.

Diakoniatyöntekijän tavoittaa parhaiten arkisin klo 9-17 numerosta 044 769 1218 ja sähköpostitse rauman.diakonia@evl.fi.

Lue Länsi-Suomen juttu aiheesta tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. (vain tilaajille)

2022-03-09 08:59:00.0