Kevään 2022 Yhteisvastuutempaukset toteutetaan yhteistyössä Winnovan oppilaiden kanssa

Maaliskuun Yhteisvastuutempauksissa leikataan hiuksia, hoidetaan käsiä ja mitataan verenpainetta.

Kuvassa stetoskooppi, punainen sydän ja hiustenleikkuu lähikuvana.

Rauman seurakunta järjestää yhdessä Winnovan opiskelijoiden kanssa kaksi Yhteisvastuutempausta, joissa kerätään vapaaehtoisia lahjoituksia vuoden 2022 Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Maanantaina 21.3. opiskelijat leikkaavat hiuksia ja hoitavat käsiä Winnovassa, Steniuksenkatu 8, klo 10-14. Torstaina 31.3. on tarjolla verenpaineen ja -sokerin mittausta Franciscus-talolla, Kirkkokatu 2 C, klo 10-12.

Vapaaehtoinen maksu kerätään yhteisvastuun hyväksi, maksutapoina käteinen ja Mobilepay.

Lisää aikuisten tukea nuorten arkeen

Tämänvuotisen Yhteisvastuukeräyksen kampanjateema ”Lahjoita mulle huominen” nostaa esiin nuorten hädän ja toivottomuuden kokemuksen, jota pitkittynyt korona-aika on lisännyt.

Yhteisvastuukeräyksen tuotoilla halutaan tarjota nuorten arkeen aikuisia, jotka kuuntelevat ja jakavat kasvuiän herkät ja haavoittuvat tunteet ja antavat tarvittaessa tukea vaikeissa hetkissä.

Apua katastrofien ja kriisien keskelle

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta 60% ohjataan vuosittain Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon, joka reagoi pandemian kaltaisten pitkittyneiden katastrofien lisäksi myös ennakoimattomiin kriiseihin. Apua voidaan antaa välittömästi katastrofin tapahduttua sekä kriisin jälkeen toipumiseen ja jälleenrakennukseen.

Kirkon Ulkomaanapu on käynnistänyt erillisen hätäapukeräyksen Ukrainan kriisin humanitaarisen avun kasvattamiseksi. Voit osallistua akuuttiin Ukraina-keräykseen osoitteessa: kirkonulkomaanapu.fi/lahjoita/ukrainan-sotaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lähimmäisenrakkauden kansanliike

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa.

Tule mukaan keräykseen!

Voit osallistua keräykseen MobilePaylla - voit lahjoittaa lähettämällä halutun lahjoitussumman numeroon 62485. MobilePaylla tehdyt lahjoitukset kerryttävät Rauman seurakunnan keräystulosta.

Voit osallistua myös tekemällä lahjoituksen seurakuntamme nettilahjoitussivulle osoitteessa yhteisvastuu.fi/raumaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos lahjoitat pankin kautta, lisää lahjoitukseesi seurakuntamme viitenumero 301738.  Yhteisvastuun pankkitilit ovat: Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75 ja Pohjola pankki FI14 5000 0120 2362 28.

Kiitos lahjoituksestasi!

Kirkkopalvelujen keräysluvat RA/2020/639 ja ÅLR 2021/8126.

2022-03-14 09:51:00.0