Kolmen kirkon pyöräilyssä kerättiin kaikkien aikojen suurin lahjoituspotti

Pyöräilijöitä kirkon edessä.

Seurakunta ja yhteistyökumppanit keräsivät lahjoituksia lapsille ja nuorille Kolmen kirkon pyöräilyssä yhteensä 7 000 euroa. Urheiluliike Pyörä-NurmiLinkki avautuu uudessa välilehdessä tuplaa tuon summan, joten lahjoitusten kokonaissumma nousee peräti 14 000 euroon. Tällä summalla saadaan raumalaisiin lapsiperheisiin lahjoitettua noin 15 uutta hyvää polkupyörää, joissa on varusteina valot, heijastimet ja pyörän lukot sekä kypärät pyöräilijöille.

Osalla lahjoituksia tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten liikkumista ja liikuntaharrastuksia seurakunnan diakoniatyön kautta. Tapahtuman kävijät lahjoittivat rahaa lippaisiin joka kirkolla ja näiden lahjoitusten yhteissumma oli 1 188,75 euroa. Lisäksi kirkkoherra teki erillislahjoituksen kirkkoherran määrärahoista 600 euroa. Tapahtuman kuvaaja ja Lapin kirkon opas lahjoittivat palkkionsa keräykseen.

Kolmen kirkon pyöräilytapahtumassa kerätty kokonaissumma yltää 16 163,75 euroon. Tänä vuonna kerättiin kaikkien aikojen suurin lahjoituspotti. Lahjoitusrahat käytetään lastensuojelun ja perhekeskuksen sekä diakoniatyön kautta.

- Lahjoitusvaroilla meillä on jälleen mahdollisuus tukea heikoimmassa asemassa olevien perheiden lasten ja nuorten liikkumista ja liikuntaharrastuksia. Ennätyksellisen suuri keräystulos todellakin liikuttaa, niin tunteen tasolla kuin ihan konkreettisesti, hehkuttaa johtava diakoniatyöntekijä Jenni Pohjonen.

Sydämellinen kiitos kaikille lahjoittaneille tahoille, pyöräilijöille ja lipaskeräykseen osallistuneille!

Tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Rauman kaupunginLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja monien muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.

Lue lisää Kolmen kirkon pyöräilystä:

2023-09-15 12:14:00.0