Anna äänesi kuulua! Seurakuntavaalien äänestyspäivä on sunnuntaina 18.11.

Raumalla seurakuntavaalien äänestyspaikkana on Pyhän Ristin kirkko. Äänestys alkaa 18.11. klo 11 heti aamujumalanpalveluksen jälkeen ja kestää klo 20:een.
Kuva2_kirkko sisältä_THUMB.png

Seurakuntavaaleissa saa äänestää viimeistään vaalipäivänä  (18.11.) 16 vuotta täyttänyt seurakunnan jäsen. Äänestäessä henkilöllisyys tulee todistaa henkilöllisyystodistuksella. Varsinaisena äänestyspäivänä 18.11.2018 äänestetään oman seurakunnan äänestyspaikassa. Raumalla vaalipäivän äänestyspaikka on Pyhän Ristin kirkko, jossa voi äänestää sunnuntaina 18.11. klo 11–20.

Ennakkoäänestysaktiivisuus nousi edellisvaaleista Raumalla

Raumalla käytiin ennakkoäänestämässä aktiivisemmin kuin edellisessä vaaleissa vuonna 2014. Äänioikeutetuista 9,6 prosenttia äänesti ennakkoon ennakkoäänestyksen aikana 6.-10.11.2018, kun edellisissä vaaleissa ennakkoäänestysaktiivisuus oli noin kuusi prosenttia.

Vaaleissa valitaan Rauman seurakunnan luottamushenkilöt

Vaaleissa seurakuntiin valitaan uudet luottamushenkilöt. Rauman seurakunnan kirkkovaltuuston 33 jäsentä päättävät muun muassa seurakunnan taloudesta sekä toiminnan suuntaviivoista.

Ehdokkaita on yhteensä 67. Ehdokkaita pääsee vertailemaan vaalikoneessa, joka löytyy osoitteesta https://www.seurakuntavaalit.fi/vaalikoneLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoa seurakuntavaaleista: https://www.seurakuntavaalit.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalitulokset nähtävillä seurakunnan nettisivuilla

Seurakuntavaalien ennakkoäänestyksen tulokset julkaistaan heti äänestyksen päätyttyä klo 20 jälkeen. Tulokset päivittyvät seurakuntavaalien tulossivulle. Vaalijärjestelmästä tiedot päivittyvät tulossivulle noin 10 minuutin viiveellä. Lopullisia tuloksia saadaan arviolta n. klo 23-24. Tämä aika on arvioitu edellisien vaalien aikataulun perusteella.

2018-11-16 15:00:00.0