Rauman seurakunta muutti verkkoon poikkeusajaksi

Pyhän Ristin kirkko keväällä

Koronaviruspandemia on aiheuttanut paljon muutoksia seurakunnan toimintaan ja valtaosa toiminnasta on jouduttu poikkeusajaksi peruuttamaan. Rauman seurakunnassa on siitä huolimatta paljon verkossa tapahtuvia live-streamauksia ja -kerhoja.

Pyhän Ristin kirkko on auki päivittäin klo 12-15 hiljentymistä varten. Sisällä saa olla korkeintaan 10 ihmistä kerrallaan. Turvaetäisyydestä pyydetään pitämään huolta. Kirkon siivoukseen ja hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota.

Rauman Pyhän Ristin kirkon sunnuntain klo 10 jumalanpalveluksen voi kuunnella Radio Ramonasta. Franssinmessut videoidaan ja niitä voi seurata Rauman seurakunnan Facebookissa ja YouTubessa joka toinen sunnuntai klo 17.

Varhaiskasvatuksen tunnelmia pääsee seuraamaan mm. Meriristin kerhojen Instagramissa.

Alakoululaisten kerho järjestetään Someklubina seurakunnan Facebookissa joka torstai klo 15. Vanhempien avustuksella ja valvonnassa Someklubissa tehdään samoja juttuja kuin aikaisemminkin, nyt vain kotisohvilta ja videon välityksellä.

Kaltsu-live kokoaa nuoret yhteen Kalliokamarin Instagramiin joka perjantai klo 18. Kaltsun kahvit - sinun puolestasi suodatettu -podcastia voi seurata Kalliokamarin YouTubesta tai SoundCloudista. Uusi jakso joka viikko.

Diakonia jatkaa leivänjakoa maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 10-11 ja keskiviikkona klo 14-15. Leivänjako tapahtuu entisessä leivänjakopaikassa, seurakunnan Virastotalon viereisessä sisäpihassa osoitteessa Kirkkokatu 2. Meriristin leivänjakopiste on suljettu toistaiseksi.

Keskusteluapua ja sielunhoitoa on saatavilla mm. kirkon keskusteluavun kautta. Päivystävä pappi on tavoitettavissa puhelimella joka päivä klo 9-20 numerosta 044 769 1301. Koronaepidemian vuoksi perheneuvonnassa sovitut ja uudet tapaamiset toteutetaan toistaiseksi puhelimitse tai internetissä videoyhteydellä. Jos sinulla on kysyttävää, voit soittaa ajanvarausnumeroon 044 769 1442. Mikäli olet jo asiakkaana, ole tarvittaessa yhteydessä perheneuvojaasiLinkki avautuu uudessa välilehdessäPerheasiain neuvottelukeskusLinkki avautuu uudessa välilehdessä Raumalla tarjoaa myös naapurikuntien (Eura, Eurajoki, Laitila, Säkylä-Köyliö, Pyhäranta, Huittinen ja Ulvila) asukkaille ammatillista keskusteluapua elämän haastavissa hetkissä, kriisien keskellä sekä erilaisissa parisuhteen, perheen ja henkilökohtaisen elämän kysymyksissä.

Sosiaalisessa mediassa Rauman seurakunnan löytää käyttämällä mm. #korostailoa #raumanseurakunta #franssinmessu #kalliokamari #kaltsulive #someklubi.

Tästä voit lukea lisää, miten Rauman seurakunta palvelee poikkeusoloissa.

2020-03-23 14:46:00.0