Seurakunnan seimihaaste on innostanut raumalaisia mukaan

Kuva kartasta, johon on merkattu Vanhan Rauman seimikohteita

Seimihaaste käynnistyi lokakuussa seimikilpailulla. Mukaan on tullut jo useita kymmeniä kilpailutöitä, niin yksityisiltä raumalaisilta kuin yhteisöiltä ja kouluilta. Useimmat kilpailuun osallistuvat seimet ovat perinteisiä asetelmia, mutta mukana on myös runoja ja yksi seimikertomuskin. Kilpailussa rohkaistiin toteuttamaan seimi vapaalla tyylillä, esimerkiksi runona tai näytelmänä.

Seimihaasteeseen voi osallistua koko joulun ajan jakamalla seimikuva somessa tunnisteella #seimihaaste ja #pitsikaupunginjoulu. Seimiä pääsee ihastelemaan esimerkiksi Facebookissa ja Instagramissa tunnisteella #seimihaaste.

Kilpailuun voi osallistua vielä 19.12.! Raadin suosikki julkaistaan 21.12. ja yleisöäänestys käynnistyy

Seimikilpailuun voi osallistua vielä 19.12. lähettämällä kilpailutyö sähköpostilla osoitteeseen kanerva.kuisma@evl.fi.

Seimikilpailussa on kaksi vaihetta: raadin valinta ja yleisöäänestys. Seimiraati valitsee yhden palkittavan seimitoteutuksen ja tämä julkistetaan Kauneimmat Joululaulut Rauman torilla -tapahtumassa tiistaina 21.12. klo 15. Tämän jälkeen alkaa yleisöäänestys, jossa jokainen voi äänestää suosikkiaan Rauman seurakunnan Facebook-sivulla. Äänestysaika on 21.12.2021-3.1.2022. Raadin suosikkiseimi palkitaan Kontion kahvilan valmistamalla pipariseimellä ja yleisön suosikit saavat kahvilalahjakortteja.

Seimikävelylle Vanhaan Raumaan

Nyt kannattaa lähteä iltakävelylle ihastelemaan jouluvaloja, jouluikkunoita sekä seimiasetelmia, joita on tehty liikkeiden ikkunoihin. Seimi-ikkunat löytyvät seuraavista kohteista:

Seimi-ikkunat ja seimet Vanhassa Raumassa:

• Rauman seurakunnan nuorisotyön seimi-ikkuna, Kiviniemenkatu 2
  • Kerttu Horilan seimi, Pyhän Ristin kirkko
  • Mantin Maailma, Kuninkaankatu 30
  • Vanhan Rauman Kirjakauppa, Kuninkaankatu 23
  • Kukkashop Rosa, Kuninkaankatu 19
  • Ruokapuoti Lumo, Kuninkaankatu 26
  • Sisustus Idea, Kuninkaankatu 15
  • Kontion Kahvila, Kuninkaankatu 9
  • Silmäoptikot Palmu, Kuninkaankatu 10
  • Arispo, Kuninkaankatu 5
  • Narvi-Sähkö, Kauppakatu 5
  • Lisäksi taidegraafikko Meri Pauniahon työhuoneen seimi-ikkuna, Kanavakatu 23 (Vähämaanpuiston puolella)

Seimikävelykartta löytyy seurakunnan verkkosivuilta (linkki alla).

Suuret kiitokset kaikille seimihaasteeseen osallistuneille jo tähän mennessä!

Lue lisää seimihaasteesta ja katso seimikävelyreitti Vanhassa Raumassa verkkosivuilta https://www.raumanseurakunta.fi/seimihaaste.

2021-12-17 11:34:32.0