Syksyn toiminta käynnistyy

Seurakunnan syksyn toiminta pyörähtää jälleen käyntiin elo-syyskuussa! Luvassa on monipuolista säännöllistä toimintaa sekä erilaisia tempauksia, esimerkiksi vilttikirppis ja perinteinen kolmen kirkon pyöräily.

Kukkia ulkona, taustalla kiviseinää.

Syksyn toiminta käynnistyy: elokuun lopulla vilttikirppis täyttää Pyhän Ristin kirkon pihamaan.

Syksyn tempaukset käynnistyvät kierrätyshengessä Siivouspäivän vilttikirppiksellä lauantaina 26. elokuuta klo 10-14. Kirppikselle voi tulla myymään tai tekemään löytöjä. Seurakunta tarjoaa myyjille mehua ja kahvia. Kirkonkellarin kiska palvelee asiakkaita ja sen tuotto ohjataan lyhentämättömänä Tansanian maaseutualueilla asuvien ruokaturvan tukemiseen. Pihamaalta löytyy myös siivouspäiväteemainen askartelupiste. Ilmoita oma myyntipaikkasi siivouspaiva.com.

Syyskuun alussa, 2.9. on luvassa jälleen perinteinen kolmen kirkon pyöräilytapahtuma. Pyöräilemään pääsee erilaisia reittejä – minireitti kotoa kirkolle, pidempi reitti kirkolta tai reilun 50 kilometrin mittainen kolmen kirkon kierros. Hyväntekeväisyystapahtumassa kerätään tukea lasten ja nuorten liikuntaharrastukseen. Lisätietoja tapahtumasta verkkosivuillamme (linkki).

Jouluiseen tunnelmaan pääsee muun muassa nuorten keramiikkakurssilla: nuorille suunnattu keramiikkaseimikurssi järjestetään Rauman kuvataidekoululla (Lyseokatu 2) 11.11. klo 14-16.30 ja 2.12. klo 14-16.30. Kurssilla saa valmistaa oman seimen savesta. Kurssille on ennakkoilmoittautuminen seurakunnan verkkosivuilla.

Hiljentymistä kaipaava voi osallistua syysretriittiin keskellä kaupunkia. Lisätietoja retriitistä verkkosivuillamme (linkki).

Myös monia muita tapahtumia, kuten perinteinen syysjuhla, on tulossa. Niistä löytyy jo ennakkotietoja tapahtumakalenteristamme sekä myöhemmin viikolla 35 ilmestyvästä syysesitteestä. Lisäksi tapahtumatietoihin voi tutustua torstaisin Länsi-Suomi -lehdessä julkaistavassa ilmoituksessa.

Syksyn säännöllinen toiminta käynnistyy

Monet säännöllisesti kokoontuvat ryhmät aloittavat toimintansa kuluvina viikkoina. Muun muassa raamattupiirien ja muiden harrastusryhmien tiedot löytyvät verkkosivujen tapahtumakalenterista:

Tapahtumakalenteri (linkki)

Lasten ja perheiden toimintaa kootusti verkkosivuilla:

Lapset ja lapsiperheet (linkki)

Nuorten ja koululaisten toimintaa:

Koululaisten klubit (linkki)
Nuorten toimintaa (linkki)

Tule mukaan laulamaan kuoroon!

Lisätietoja kuoroista (linkki)

Haluatko tehdä vapaaehtoistyötä?

Tutustu erilaisiin vapaaehtoistyömahdollisuuksiin verkkosivuilla (linkki).

Syysesite ilmestyy syyskuun alussa

Syksyn toiminnasta saa kattavasti tietoa 2. syyskuuta ilmestyvästä syysesitteestä. Esite jaetaan raumalaisiin kotitalouksiin lauantaina 2.9. ja se on luettavissa verkkosivuilla 1.9. alkaen. Esite on myös noudettavissa seurakunnan toimipisteistä sekä Rauman kirjastoista.

2023-08-16 10:24:00.0