Neljä kirkkoherran viran hakijaa soveltuvuustestaukseen

Teksti: kirkkoherran vaali 2021. Taustalla luminen kuva kirkosta

Rauman seurakuntaan valitaan kevään 2021 aikana uusi kirkkoherra kun nykyinen kirkkoherra Henry Liivola jää eläkkeelle. Kirkkoneuvosto päätti kokouksessa 3.3. lähettää soveltuvuustestaukseen seuraavat kirkkoherran viran hakijat (lueteltu satunnaisessa järjestyksessä):

Kokemäen seurakunnan vs. kirkkoherra Valtteri Virta, Rauman seurakunnan kappalainen Jukka Purhonen, Laitilan seurakunnan kirkkoherra Petri Laitinen ja Baijerin evankelis-luterilaisen kirkon pastori Matti Nikkanen.

Soveltuvuustestauksen toteuttaa Psykologitiimi Päämäärä Oy.

Miten kirkkoherran valintaprosessi etenee?

Seuraavaksi kirkkoherran valintaprosessi etenee siten, että kirkkovaltuusto kokoontuu iltakouluun keskustelemaan hakijoista 23. maaliskuuta. Kirkkoneuvosto tekee esityksen kirkkovaltuustolle kirkkoherran valinnasta 31. maaliskuuta. Kirkkovaltuusto suorittaa kirkkoherran vaalin 15.4.2021.

Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla eli seurakunnan luottamushenkilöt osallistuvat vaaliin. Seurakunnan luottamushenkilöt edustavat seurakuntalaisia ja heihin voi olla yhteydessä seurakunnan asioissa. Kirkkoherran vaalin ehdokkaat kohtasivat vaalipaneelissa Pyhän Ristin kirkossa 23.2.2021. Vaalipaneelin tallenteen voi katsoa Rauman seurakunnan Youtubesta tästä linkistä.

Tutustu ehdokkaisiin, lue haastattelut!

Soveltuvuustestaukseen lähetetyt hakijat:

Muut hakijat:

Vaalipaneelin linkki: https://youtu.be/EOIujWunrJQ

Lisätietoja vaalista kirkkoherranvaalipaneelin verkkosivulla.

2021-03-03 19:06:00.0